MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Dorota Soszyńska o zadbanych Polkach i mocnej pozycji kosmetycznego Made in Poland
Dorota Soszyńska o zadbanych Polkach i mocnej pozycji kosmetycznego Made in Poland

Wirtualna Polska: Jak utrzymać się na rynku kosmetycznym tak nasyconym, jak polski?

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firmy Oceanic: Trzeba ciągle biec i ani na chwilę nie myśleć, że dotarło się do mety. W przypadku Oceanic oznacza to ultranowoczesną fabrykę w Trąbkach Małych koło Gdańska i laboratorium, które co roku opracowuje 300 nowych receptur: 200 pielęgnacyjnych i 100 do makijażu z linii AA Wings of Color.

To oznacza, że codziennie, poza świętami, powstaje nowy produkt.

fot. Instagram/Dorota SoszyńskaWP.pl: Jakie są Polki?

D.S.: Polki są niesamowicie zadbane. Jestem pod wrażeniem ich wiedzy na temat urody, kosmetyków, składników. I tego, jak dużo uwagi poświęcają swojemu wyglądowi – nie tylko modzie czy makijażowi, ale przede wszystkim – pielęgnacji i zdrowemu stylowi życia. Mówi się, że najbardziej zadbane są Francuzki. Moim zdaniem Polki je wyprzedziły.

Jesteśmy też niesamowicie zadbane intelektualnie. Orientujemy się, który film dostał nominacje do Oscara, co warto zobaczyć w teatrze, co dzieje się w polityce, jakie są trendy w makijażu i jakie książki trzeba przeczytać.

Lubię pracować z kobietami. Są dobrze wykształcone, kompetentne, wielozadaniowe, empatyczne. Polacy gonią Europejczyków. Polki już dawno wszystkich wyprzedziły.

WP.pl: Czy oznaczenie Made in Poland na kosmetykach pomaga czy przeszkadza?

D.S.: Jeszcze kilka lat temu eksportowane kosmetyki miały napis "Made in EU". Polskość produktów była ukrywana, zwłaszcza na rynkach europejskich, gdzie najlepsze marki narodowe miała Francja czy Niemcy. Teraz "made in Poland" to powód do dumy. Zwłaszcza w krajach Bliskiego Wschodu i Azji!

Proszę pomyśleć, Koreanki, Japonki, które tak podziwiamy za wyjątkowo zadbaną skórę, uważają, że polskie kosmetyki pozwolą im jeszcze lepiej zatroszczyć się o potrzeby twarzy czy ciała.

To dowód na to, że te lata pracy nad jakością polskich produktów nie poszły na marne. I że postawienie wszystkiego na jedną kartę w szalenie trudnym roku 1989, gdy Polacy zachłysnęli się produktami "z Zachodu", opłacało się.

To dzięki takim markom jak nasza, polskie startupy kosmetyczne, które rosną jak grzyby po deszczu, mają szansę przebicia na międzynarodowych rynkach.

WP.pl: Czy podczas podróży wypatruje Pani produktów swoich marek?

D.S.: Oczywiście! Żartujemy z mężem, że powinniśmy jeździć tylko tam, gdzie sprzedajemy nasze kosmetyki. To i tak spory kawałek świata, ponad 50 krajów w Ameryce, Europie, Azji, Australii i oczywiście – Afryce. Najbardziej cieszę się, gdy widzę klientów za granicą kupujących nasze produkty.
 

źródło: Wirtualna Polska, "Dorota Soszyńska miała być pianistką, została milionerką. Chce, by córka poszła w jej ślady", Aleksandra Kisiel; materiał powstał w ramach cyklu #ZadbanaPolka

# Cytat tygodnia
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!