MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Znajomym ufamy bardziej niż celebrytom
Znajomym ufamy bardziej niż celebrytom
Kluczowe dla konsumentów i ich decyzji zakupowych jest doświadczenie z marką (90%), czyli wszystko to, co dzieje się podczas obcowania z produktem już po zakupie. A celebryci i znajomi? Czy potrafią zachęcić do zakupu? Zbadała to agencja IQS.
 


Co drugi badany (48%) twardo deklaruje, że na jego chęć zakupu nie wpływa to, czy w reklamie występuje znana osoba. Taką niezależną postawę prezentują częściej osoby młodsze (do 34. roku życia) oraz lepiej wykształcone.

Jest jednak duża grupa osób (39%), dla której obecność znanej osoby w reklamie potrafi wpłynąć pozytywnie na poziom zaufania do danej marki. Może też spowodować, że chętniej po tę markę sięgną (częściej twierdzą tak osoby nieco starsze, w wieku powyżej 35 lat).

– O ile badani nie przyznają się do wpływu celebrytów w reklamie na własne decyzje zakupowe, o tyle wpływ i rekomendacja bliskich ma duże znaczenie. Czasem wystarczy pozytywna opinia czy bezpośrednia rekomendacja, zachęcenie do danego produktu, marki (53%). Istotny i często wystarczający jest również fakt, że bliska osoba używa danego produktu i sprawdza się on w jej przypadku (43% – tu częściej osoby starsze, z mniejszych miejscowości) – podkreśla Marta Rybicka, socjolog IQS.



– Poza trudnym momentem wbicia się w mindset i koszyk konsumenta mamy drugi moment prawdy, a więc doświadczenie z produktem, czyli to, co dzieje się, kiedy zostajemy z zakupem „sam na sam”. Jeśli na tym etapie przyjdzie rozczarowanie, to prawdopodobnie nawet najciekawsza reklama nie nakłoni konsumenta do ponownego zakupu – wyjaśnia.


Potwierdza to duże znaczenie rekomendacji i opinii znajomych (72%) oraz dodatkowe wsparcie wynikające z ich doświadczeń.
Marka sama w sobie, jej wartość i popularność na pewno stanowi siłę (wpływ na decyzję średnio co drugiego badanego), ale już rekomendacje sprzedawców (24%) czy sama reklama (16%) nie są wystarczającym czynnikiem.
 
Mężczyźni częściej skłonni są wykorzystywać informacje i opinie o marce online oraz informacje ze strony internetowej brandu. Może to wynikać z ich wrodzonej chęci poznawczej.


Rekomendacje bliskich są mile widziane w odniesieniu do praktycznie wszystkich kategorii produktowych (stosunkowo najrzadziej dotyczy to używek, suplementów diety oraz biżuterii). Tylko co szósta osoba (16%) deklaruje, że raczej nie zdarza jej się dokonywać zakupu pod wpływem bliskich. Częściej twierdzą tak mężczyźni i osoby starsze.































































































Badanie przeprowadzono w styczniu 2016 r. za pomocą panelu Opinie.pl na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!