MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Wzrost alergii motorem wzrostu rynku dermokosmetyków w Polsce
Wzrost alergii motorem wzrostu rynku dermokosmetyków w Polsce

Według prognoz PMR prezentowanych w najnowszym raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2021” sprzedaż dermokosmetyków w Polsce będzie rosła wartościowo o około 6% rocznie w latach 2017-2021.

Szacowna wielkość rynku dermokosmetyków w Polsce wyniesie: 1,9 mld zł w 2021 r. Zgodnie z oczekiwaniami PMR, po nieco słabszych wynikach w roku 2015, w 2016 r. rynek dermokosmetyków w Polsce powrócił na dynamiczną ścieżkę wzrostu. Na wzrost wartości sprzedaży dermokosmetyków w aptekach pozytywnie wpływa rozbudowa oferty przez producentów, jak również nasilający się trend dbania o urodę. Co więcej, dobre otoczenie makroekonomiczne stymuluje wzrost rynku w 2016 r. – wzrost gospodarczy napędzany jest obecnie przez konsumpcję gospodarstw domowych, a wzrost dochodu rozporządzalnego jest najwyższy w ostatnich latach i wyniesie w całym 2016 r. 4,6%, wynika z naszych szacunków.

Co w roku 2017 i kolejnych?
W roku 2017 spodziewamy się pewnego spowolnienia dynamiki sprzedaży w porównaniu do roku 2016, co wynikać będzie z efektu wysokiej bazy. Ogólnie jednak wysoka dynamika konsumpcji gospodarstw domowych, dobra sytuacja na rynku pracy oraz wzrost dochodu rozporządzalnego, na który wpływa dodatkowo program Rodzina 500+, przyczynią się do stabilnego wzrostu wartości rynku dermokosmetyków w Polsce w latach 2017-2021. Prognozowany jest również stopniowy wzrost inflacji, aż do zbliżenia się do celu inflacyjnego w roku 2019. Jednocześnie w horyzoncie prognozy spodziewane jest stopniowe spowolnienie tempa wzrostu konsumpcji i płac, ustabilizowanie się bezrobocia oraz spadek populacji. Prognoza bierze pod uwagę wpływ dyskusji o potencjalnym zakazie sprzedaży leków w aptekach na plany firm (np. rozszerzenie sprzedaży pozaaptecznej), jednak nie zakłada wprowadzenia tego zakazu w analizowanym okresie.

Konkurencja przyczyną spowolnienia wzrostu sprzedaży w niektórych kategoriach
W ostatnich latach w grupie dermokosmetyków do pielęgnacji ciała widać stały i dość intensywny wzrost w kategoriach produktów dla skóry atopowej (bez emolientów), jak i produktów do zapobiegania i pielęgnacji skóry narażonej na otarcia, odparzenia, owrzodzenia, odleżyny oraz leczenie ran na skórze – wynika to z trendów epidemiologicznych (np. lawinowy wzrost liczby dzieci cierpiących na alergie), środowiskowych i demograficznych. Prognozujemy, że w kolejnych latach cała kategoria dermokosmetyków do pielęgnacji ciała będzie nadal się rozwijać, jednak tempo jej wzrostu nieco spowolni ze względu na dość duże nasycenie i konkurencję ze strony produktów sprzedawanych poza aptekami. Motorem wzrostu będą m.in. produkty do stosowania w przypadku wystąpienia alergii. W horyzoncie prognozy spodziewamy się wyhamowania wzrostów w kategoriach dermokosmetyków do pielęgnacji włosów i twarzy z powodu dość wysokiej bazy oraz konkurencji, tak jak w przypadku produktów do pielęgnacji ciała. Według nas, obiecującymi kategoriami w kolejnych latach będą również dermokosmetyki dla dzieci oraz produkty do pielęgnacji stóp. Dodatkowo, dość intensywnie będzie rosła sprzedaż dermokosmetyków do oczu, co jest związane z trendami epidemiologicznymi (wzrost alergii i starzenie się społeczeństwa).

Niniejsza informacja prasowa została przygotowana na podstawie danych zawartych w najnowszym raporcie firmy PMR pt. Rynek dermokosmetyków w Polsce 2017.

Autor raportu i informacji prasowej: Marta Marszałek.

Pełen raport można zakupić tutaj.

 

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!