W sieci porównujemy ceny, kosmetyki jednak kupujemy stacjonarnie

W sieci porównujemy ceny, kosmetyki jednak kupujemy stacjonarnie

W przypadku kosmetyków sieć służy nam głównie za źródło informacji, jednak zakupów dokonujemy w sklepach stacjonarnych. Nie jest to takie zaskakujące, gdyż większość konsumentów kosmetyków chce produkt dokładnie obejrzeć, często powąchać, przetestować przed zakupem. On-line to raczej niemożliwe. Poza tym zakupy kosmetyczne sprawiają sporo przyjemności - zwłaszcza kobietom. Choć stanie przez kilka dobrych minut przed półką z kremami może wydać się towarzyszącemu podczas zakupów mężczyźnie stratą czasu, to dla kobiety jest momentem, kiedy może spokojnie wybrac coś tylko dla siebie.
Sieć rozwija się bardzo dynamicznie. Nic nie wskazuje jednak, że e-commerce zagraża sprzedaży stacjonarnej -nie w tej kategorii produktów.

Badanie Divante i IMAS, które jest kontynuacją projektu z 2011 r., pozwoliło na porównanie danych dotyczących trendów zakupowych w 25 kategoriach produktowych na przestrzeni 5 lat. Przeanalizowano zakupy m.in. w takich segmentach jak książki, kosmetyki, zabawki, muzyka, sprzęt elektroniczny i wyjazdy turystyczne, aż po produkty finansowe i akcesoria samochodowe. Głównym celem badania było określenie, jak znaczący w zachowaniach zakupowych Polaków jest przepływ klientów między internetm i tradycyjnymi zakupami, czyli efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) oraz SOPO (Search Offline, Purchase Online).























W internecie Polacy poszukują przede wszystkim informacji o cenie (56 proc.), opisu produktu (47 proc.) i opinii na jego temat (46 proc.). Rezerwacja miejsc hotelowych, zakup biletów lotniczych i kolejowych oraz wyjazdy turystyczne to te kategorie, na które internet ma największy wpływ, i w których klienci coraz częściej wykorzystują sieć do dokonywania transakcji. Na przeciwnym biegunie znalazły się akcesoria samochodowe, kosmetyki oraz lekarstwa.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi