MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rosnący segment kosmetyków luksusowych
Rosnący segment kosmetyków luksusowych

6-procentowe tempo wzrostu globalnego rynku produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych z segmentu premium przewyższa drugi rok z rzędu dynamikę wzrostu segmentu rynku masowego - wynika z badań opublikowanych przez firmę badawczą Euromonitor.

Zdaniem analityków, rynek kosmetyków luksusowych ma wzrosnąć do 20 miliardów USD do roku 2021, przy czym Stany Zjednoczone i Chiny będą beneficjentami aż połowy całego przewidywanego wzrostu!

Najlepiej wypadają segmenty luksusowych kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych. Rynek luksusowych produktów do makijażu wzrósł o 7,2% w 2016 roku, a kosmetyki do pielęgnacji o 5%.

W tej chwili sprzedaż kosmetyków luksusowych na jednego mieszkańca najlepiej wypada w Ameryce Północnej, ale tempo wzrostu sprzedaży tego typu produktów najdynamiczniej rośnie w Azji (nie tylko Chiny, ale też Indonezja i Indie). Krajami, gdzie luksus sprzedaje się bardzo dobrze, są też Rosja i Brazylia.

Badacze Euromonitor International zauważają, że popyt na produkty premium rośnie we wszystkich segmentach rynku kosmetycznego. Zauważalny jest na rynku masowym, gdzie także wzrasta oferta i zainteresowanie nieco droższymi produktami (masstige). Wpisują się w to również kosmetyki z segmentu eko, które wybierają osoby mocniej zainteresowane zdrowym stylem życia i gotowe za tego typu produkty płacić wyższą cenę. Część konsumentów sięga także po droższe marki w poczuciu aspirowania do świata luksusu – być może ich nie stać i nie będzie nigdy stać na superdrogie auto czy nieruchomość, ale potrafią wydać sporo na droższy krem, szminkę czy perfumy.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!