Polki chętnie sięgają po kosmetyki kolorowe, silny wpływ promocji na zakupy

Polki chętnie sięgają po kosmetyki kolorowe, silny wpływ promocji na zakupy

Czy wysoka sprzedaż kolorówki kogoś jeszcze zaskakuje? Raczej nie… Kolorówka jest bliska Polkom.

Sprawdzamy, jaki stosunek do makijażu mają konsumentki: po które kosmetyki sięgają najchętniej, jak często się malują i co przeszkadza Kowalskiej podczas kupowania podkładu czy szminki;-)

Prezentujemy wyniki ankiety przygotowanej dla naszego serwisu przez agencję badawczą BioStat.

Na początek częstotliwość. Codziennie makijaż wykonuje niemal 65% Polek. 23% maluje się kilka razy w tygodniu, a niecałe 6% kilka razy w miesiącu. Tylko 6,6% kobiet decyduje się na makijaż wyłącznie na specjalne okazje. Wniosek? Statystyczna Polka to umalowana Polka.

Opinie o tuszu sprawdzone w Internecie

Najczęściej Polki zaczynają malować się w wieku 14-18 lat (65,4%). Drugi wynik – 25,9%, to dziewczyny, które debiutują z makijażem mając od 19 do 25 lat. Tylko, choć może jednak należy powiedzieć „aż”, niecałe 5% respondentek zaczęło malować się przed 14. rokiem życia. Wystarczy znaleźć się pod pierwszą lepszą podstawówką, by przekonać się, że tak w istocie jest.

Kosmetykiem, który jest dla Polek zdecydowanie numerem jeden okazuje się tusz do rzęs (83,4%). To on najczęściej trafiał do zestawienia 3 produktów, bez których ankietowane nie wyobrażają sobie makijażu. Druga pozycja należy do podkładu (59,5%), a trzecią zajmuje puder w kamieniu/puder sypki (26,5%).

Często w kosmetyczce Polki można również znaleźć kredkę i cienie do oczu, szminkę i błyszczyk czy korektor. Nieco mniej chętnie panie sięgają po produkty, które wymagają większej wprawy, np. eyelinery, rozświetlacze, bronzery. To produkty, które mocno wypromował internet i tutoriale. Raczej bliższe są młodym konsumentkim, gotowym na bardziej zaawansowane wyzwania. W sieci bez problemu znajdą odpowiedzi, jak konturować twarz, by rezultat wyszedł efektowny, a nie groteskowy, a patentów na zrobienie perfekcyjnej kreski na oku jest co najmniej setka, choćby osławiony numer z łyżką;-)

Skąd Polki czerpią informacje na temat kosmetyków kolorowych? Zewsząd:-) Internet ma znaczenie podstawowe. Użytkowniczki kategorii kolorówki zaglądają na fora internetowe (42,7%), rozmawiają ze znajomymi (37,5%), inspirują je do zakupów posty w social mediach (35%).

33% Polek zagląda na tutoriale urodowe, a niemal 30% znajduje przydatne informacje w prasie kobiecej. W tym przypadku - jak w życiu - ankietowane mogły podać kilka źródeł. Bo jak wiadomo raczej informacje pozyskujemy wielokanałowo niż wąsko.

Nie ma jak promocja…

Wciąż silnym wabikiem zakupowym są dla Polek promocje.

Niemal 30% ankietowanych gotowych jest sięgnąć po nowość z kolorówki, jeśli ta akurat jest w promocji.

26% podchodzi mniej impulsywnie nowy kosmetyk kupuje wtedy, kiedy poprzedni się właśnie kończy/skończył. Ale 8% impulsowi ulega i kupuje tylko dlatego, że coś w szafie makijażowej właśnie wpadło nam w oko. Sugestii znajomych czy sprzedawców nie ulegamy wcale chętnie – tylko 12,6% pań gotowych jest na zakup w wyniku polecenia przez znajomego, a ledwie 3,2% zrobi to, kiedy trafią na przekonującą ekspedientkę w sklepie. Bardziej przekonuje Internet. Pozytywne informacje w sieci trafiają do wyobraźni i przekonują do zakupu 10,9% konsumentek, a post w social mediach lub tutorial ma taką moc sprawczą w przypadku 8,4% ankietowanych.

Co nas irytuje podczas zakupów w drogeriach?

Gdy pytamy Polki, co denerwuje je podczas kupowania kolorówki w sklepach stacjonarnych aż 56,1% odpowiedzi padło na brak dostępnych testerów (ankietowane mogły wybrać 3 irytujące je czynniki). Konsumentki narzekają także na tłok w drogerii (47,7% wskazań), choć skądinąd to właśnie na ukochanych promocjach doświadczają tego nieprzyjemnego customer experience.

Ponad 44% odpowiedzi związanych z irytacją w sklepie dotyczy otwartych produktów przeznaczonych do sprzedaży - zapewne część konsumentek posłużyła się nimi, jako testerami, których w sklepie zabrakło;-)

Złoszczą nas też braki asortymentowe – na przykład jest tester produktu, ale produktu w sprzedaży chwilowo nie ma. Zniszczone testery to zmora, która denerwuje 36% ankietowanych. Prawie 32% wskazań otrzymały również ceny, jeśli są wyższe niż w drogerii internetowej. Co ciekawe – aż 24,4% ankietowanych wybrało nadmierną pomoc ze strony personelu jako czynnik wyraźnie irytujący. 20% złości zaś niekompetencja personelu. Prawie po 18% otrzymały bałagan i złe oświetlenie w sklepach. 14% trafiło pod adresem niechęci personelu do doradzenia, a 12,5% związane jest z faktem, że w sklepach łatwiej znaleźć pracownika na kasie, niż przy półce, co w zasadzie uniemożliwia zadanie pytania czy prośbę o pomoc w doborze konkretnego kosmetyku...

Czy rośnie sprzedaż kolorówki w Internecie?

Według wszystkich badań tak, niemniej z kolorówką jest pewien problem. Najczęściej lubimy przetestować produkty przed zakupem, a w Internecie jest to raczej niemożliwe. Możliwa jest oczywiście wizyta w drogerii celem poznania nowości i ewentualnie zakup w e-commerce (ale to wydłuża czas!). Nic więc przesadnie dziwnego, że aż 23,4% ankietowanych zadeklarowało, że nigdy nie kupuje kolorówki w Internecie. Drugi biegun? Panie, które kupują nawet kilka razy w miesiącu – prawie 15%! Duża część klientek zakupów on-line dokonuje raz na kilka miesięcy – 44,6% odpowiedzi. Wydaje się, że Polki mogą przez Internet kupować kosmetyki, które już znają i do których mają zaufanie, ewentualnie skuszone naprawdę okazyjną ceną.

Jak to się aplikuje?

Ciekawe odpowiedzi ze strony ankietowanych padają na temat kosmetyków, które sprawiają trudność w aplikacji. Panie mogły wybrać trzy dowolne produkty do makijażu. Najwyższa pozycja eyelinera przesadnie nie dziwi – 37,6% wskazań. Okazuje się jednak, że wcale nie jest dla nas łatwa aplikacja produktów, po które sięgamy najczęściej – podkładu (24,6%) i tuszu do rzęs (23,1%). Jak widać do perfekcji konsumentki dochodzą latami:-) Najmniej kłopotliwy  jest po prostu błyszczyk – tylko 2,2% wskazań respondentek. Rzeczywiście, w tym przypadku nawet lusterko bywa zbędne;-)

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą BioStat w dniach 21-22.12.2018 na reprezentatywnej próbie badawczej obejmującej 1000 respondentów. Pomiar zrealizowano przy wykorzystaniu interentowego Panelu Badania Opinii: https://www.badanie-opinii.pl/

44,2% z nich stanowiły kobiety w wieku 18-29 lat; 31,5% - 30-39 lat; 12,4% - 40-49 lat; 7,7% 50-59 lat, a 4,2% - kobiety 60+. Ponad połowa ankietowanych deklaruje wykształcenie wyższe. 36,7% ankietowanych ma miesięczny dochód na rękę w wysokości 1-2 tys. zł, 28,4% - 2-3 tys. zł., a 16,9% powyżej 3 tys. zł.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi