MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Polacy dbają o siebie
Polacy dbają o siebie

Wyniki badania przeprowadzonego w 22 krajach wskazują, że kobiety poświęcają średnio niemal pięć godzin w tygodniu na dbanie o swój wygląd (kąpiele, golenie, ubieranie się, układanie fryzury, makijaż), zaś mężczyźni przeznaczają na to nieco ponad trzy godziny.

Chodzi o dobre samopoczucie…
Najpopularniejsza motywacja do dbania o wygląd, o której wspomniało 60 proc. z 27 tys. ankietowanych, to własne dobre samopoczucie. Następne w kolejności były: chęć zrobienia dobrego wrażenia na osobach spotykanych po raz pierwszy (44 proc.) i dania dobrego przykładu dzieciom (40 proc.). Mężczyźni i kobiety podają te same trzy główne powody dbałości o wygląd. Jednak najważniejszy powód – własne dobre samopoczucie – bardziej dotyczy kobiet niż mężczyzn (odpowiednio 67 i 52 proc.), natomiast zrobić dobre pierwsze wrażenie i dać dobry przykład dzieciom chce niemal taki sam odsetek mężczyzn i kobiet. Wśród mężczyzn kolejne najważniejsze przyczyny dbałości o wygląd związane są z relacjami męsko-damskimi. To chęć zrobienia przyjemności małżonce lub partnerce oraz chęć zrobienia dobrego wrażenia na płci przeciwnej lub osobach uważanych za atrakcyjne (odpowiednio 37 i 36 proc.). Z kolei kobiety bardziej motywuje pragnienie wyrażenia swojej indywidualności lub po prostu potrzeba odczuwania kontroli nad własnym wyglądem (po 40 proc.).

Atrakcyjność jest ważna i … dobry przykład dla dzieci
We wszystkich grupach wiekowych główną motywacją do dbania o wygląd jest własne dobre samopoczucie. Nie zaskakuje fakt, iż u osób w wieku poniżej 30 lat chęć zrobienia dobrego wrażenia na osobach spotykanych po raz pierwszy lub na atrakcyjnych osobach płci przeciwnej stanowią odpowiednio drugi i trzeci najważniejszy powód dbałości o wygląd. Dla osób w wieku 30 i więcej lat, drugim najważniejszym powodem staje się chęć dania dobrego przykładu dzieciom. W przypadku osób w wieku 50 i więcej lat, zrobienie przyjemności małżonkom lub partnerom staje się trzecią najważniejszą motywacją.


























Jeżeli chodzi o ilość czasu poświęcanego na dbanie o wygląd prowadzą Włosi, którzy średnio spędzają na tych czynnościach ponad 5,5 godziny tygodniowo. Następni w kolejności są Argentyńczycy i Amerykanie, którzy poświęcają dbaniu o wygląd średnio nieco ponad 5 godzin i 15 minut tygodniowo. Na drugim końcu skali znajdują się Chińczycy, którzy poświęcają na dbanie o wygląd mniej niż trzy godziny tygodniowo, mieszkańcy Korei Południowej, którym zajmuje to nieco powyżej 3 godzin i 15 minut oraz Japończycy, którzy przeznaczają na to nieco ponad 3,5 godziny.
 

Informacje o badaniu
Sondaż przeprowadzony latem 2015 roku metodą CAWI. Próba: 27 tys. respondentów w wieku 15+, w 22 krajach: Argentynie, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Francji, Niemczech, Hongkongu, Włoszech, Japonii, Meksyku, Holandii, Polsce, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA. Zadawane pytanie brzmiało: „Oto niektóre z przyczyn, dla jakich ludzie starają się jak najlepiej wyglądać. Przy każdej z odpowiedzi zaznacz, czy dany powód, aby wyglądać jak najlepiej, jest dla Ciebie istotny:

  • Dla własnego dobrego samopoczucia
  • Ponieważ jest to istotne dla mojej kariery
  • Ponieważ oczekuje się tego ode mnie
  • Dla zyskania podziwu i szacunku innych
  • Aby zrobić przyjemność współmałżonkowi lub partnerowi
  • Aby zrobić dobre wrażenie na osobach, które spotykam po raz pierwszy
  • Aby wyrazić swoją indywidualność
  • Aby dać dzieciom dobry przykład
  • Aby zrobić wrażenie na płci przeciwnej lub osobach, które uważam za atrakcyjne
  • Aby mieć poczucie kontroli nad wyglądem
# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!