MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Non stop on-line - Internet wciągnął ludzi na dobre
Non stop on-line - Internet wciągnął ludzi na dobre

Brzmi niewyobrażalnie, ale już co czwarty Polak jest dostępny on-line przez całą dobę, 36 proc. od 8 do 12 godzin dziennie, a 19 proc. od 6 do 8 godzin. Dodatkowo, aż 70 proc. nie ma problemu z udostępnianiem swoich danych platformom internetowym - wynika z badania firmy doradczej PwC "Connected living. Dlaczego ludzie są bardziej digital niż firmy?".

Średnio aż 70 proc. przebadanych konsumentów wyraziło chęć dzielenia się swoimi danymi z platformami internetowymi. Najchętniej swoje dane są skłonni udostępnić ci, którzy korzystają z platform zakupowych (75 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się: finanse i opieka zdrowotna (po 74 proc.), praca (72 proc.), transport (62 proc.) oraz media i rozrywka (61 proc.).

Zaniem respondentów cyfrowe narzędzia odgrywają ważną rolę w zacieśnianiu więzi z przyjaciółmi (58 proc. wskazań), rodziną (44 proc.) i współpracownikami (42 proc.).

Firmy w erze cyfrowej rewolucji
Dlaczego dane mogą mieć wartość dla firm? Jak twierdzą eksperci PwC dzięki analityce danych możliwe jest m.in.  budowanie i wzmacnianie przewagi konkurencyjnej. Nie chodzi tylko o samo personalizowanie ofert, ale także o relacje z klientem, które wychodzą daleko poza same transakcje, a sprzedaż produktu lub usługi nie oznacza zakończenia procesu. Wykorzystując nowe technologie firmy na bieżąco mogą analizować, w jaki sposób konsument korzysta z zakupionego produktu. To właściwy moment na nawiązanie z nim długoterminowej więzi posprzedażowej. Innymi słowy – produkt zastępowany jest szeroko pojętym rezultatem.

„W erze digital decyzje biznesowe powinny być podejmowane głównie na podstawie danych, a nie jak do tej pory z dużą dozą intuicji. Firmy kierujące się analityką danych podejmują decyzje w sposób eliminujący wiele problemów dotyczących dynamiki i zrozumienia reguł biznesowych. Wykorzystują algorytmy, które tłumaczą rzeczywistość gospodarczą, unikając przy tym błędnych założeń początkowych, na przykład zasad obowiązujących na rynku kilka lub kilkanaście lat temu. Co ważne, algorytmy te mają możliwość ‘uczenia się’ rynku nie tylko jako całości, ale także z perspektywy pojedynczych użytkowników. Im więcej liczą, tym stają się bardziej precyzyjne” – podkreśla Aleksander Fafuła, menedżer w zespole Data Analytics PwC.

Postaw sobie 6 pytań
Platformy mogą przybierać formę „targowisk” (tzw. marketplace’ów), czyli coraz bardziej popularnych serwisów sprzedażowych (np. Allegro, Amazon, ale też Uber czy AirBnB). Inny rodzaj platformy to sieć, czyli narzędzie pozwalające na połączenie różnych grup ludzi, ale też na prowadzenie tam biznesu (najbardziej znane sieci to Facebook, Instagram czy Snapchat). I wreszcie ekosystem to - jak w przyrodzie - układ łączący relacjami niezależne byty, w którym każda z części składowych wzmacnia oraz pozwala rozwijać własny obszar oraz cały układ. Ekosystemy łączą dostawców platform z producentami sprzętu, klientami końcowymi, partnerami, usługodawcami, niezależnymi programistami, źródłami danych (np. Google wraz z adWords, DoubleClick, YouTube, Android, Gmail, Photos, Calendar).
Eksperci PwC podkreślają w raporcie, że coraz bardziej cyfrowi konsumenci chętniej wybierają te firmy, które charakteryzują się zaawansowaniem cyfrowym.

Dlatego każde przedsiębiorstwo powinno jak najszybciej opracować konkretną strategię w o oparciu o 6 kluczowych pytań:

  1. Skupiasz się na produktach czy doświadczeniach z nimi związanych?
  2. Czy Twoja firma jest graczem na rynku platform, czy pionkiem w grze dostawców platform?
  3. Co robisz, aby uniknąć „komodytyzacji” swojego biznesu?
  4. Co zrobić, aby technologie, które implementujesz, współpracowały ze sobą?
  5. Podejmujesz decyzje w oparciu o dane czy intuicję?
  6. Jaką masz pewność, że podejmujesz działania we właściwym momencie?
# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!