Non stop on-line - Internet wciągnął ludzi na dobre

Non stop on-line - Internet wciągnął ludzi na dobre

Brzmi niewyobrażalnie, ale już co czwarty Polak jest dostępny on-line przez całą dobę, 36 proc. od 8 do 12 godzin dziennie, a 19 proc. od 6 do 8 godzin. Dodatkowo, aż 70 proc. nie ma problemu z udostępnianiem swoich danych platformom internetowym - wynika z badania firmy doradczej PwC "Connected living. Dlaczego ludzie są bardziej digital niż firmy?".

Średnio aż 70 proc. przebadanych konsumentów wyraziło chęć dzielenia się swoimi danymi z platformami internetowymi. Najchętniej swoje dane są skłonni udostępnić ci, którzy korzystają z platform zakupowych (75 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się: finanse i opieka zdrowotna (po 74 proc.), praca (72 proc.), transport (62 proc.) oraz media i rozrywka (61 proc.).

Zaniem respondentów cyfrowe narzędzia odgrywają ważną rolę w zacieśnianiu więzi z przyjaciółmi (58 proc. wskazań), rodziną (44 proc.) i współpracownikami (42 proc.).

Firmy w erze cyfrowej rewolucji
Dlaczego dane mogą mieć wartość dla firm? Jak twierdzą eksperci PwC dzięki analityce danych możliwe jest m.in.  budowanie i wzmacnianie przewagi konkurencyjnej. Nie chodzi tylko o samo personalizowanie ofert, ale także o relacje z klientem, które wychodzą daleko poza same transakcje, a sprzedaż produktu lub usługi nie oznacza zakończenia procesu. Wykorzystując nowe technologie firmy na bieżąco mogą analizować, w jaki sposób konsument korzysta z zakupionego produktu. To właściwy moment na nawiązanie z nim długoterminowej więzi posprzedażowej. Innymi słowy – produkt zastępowany jest szeroko pojętym rezultatem.

„W erze digital decyzje biznesowe powinny być podejmowane głównie na podstawie danych, a nie jak do tej pory z dużą dozą intuicji. Firmy kierujące się analityką danych podejmują decyzje w sposób eliminujący wiele problemów dotyczących dynamiki i zrozumienia reguł biznesowych. Wykorzystują algorytmy, które tłumaczą rzeczywistość gospodarczą, unikając przy tym błędnych założeń początkowych, na przykład zasad obowiązujących na rynku kilka lub kilkanaście lat temu. Co ważne, algorytmy te mają możliwość ‘uczenia się’ rynku nie tylko jako całości, ale także z perspektywy pojedynczych użytkowników. Im więcej liczą, tym stają się bardziej precyzyjne” – podkreśla Aleksander Fafuła, menedżer w zespole Data Analytics PwC.

Postaw sobie 6 pytań
Platformy mogą przybierać formę „targowisk” (tzw. marketplace’ów), czyli coraz bardziej popularnych serwisów sprzedażowych (np. Allegro, Amazon, ale też Uber czy AirBnB). Inny rodzaj platformy to sieć, czyli narzędzie pozwalające na połączenie różnych grup ludzi, ale też na prowadzenie tam biznesu (najbardziej znane sieci to Facebook, Instagram czy Snapchat). I wreszcie ekosystem to - jak w przyrodzie - układ łączący relacjami niezależne byty, w którym każda z części składowych wzmacnia oraz pozwala rozwijać własny obszar oraz cały układ. Ekosystemy łączą dostawców platform z producentami sprzętu, klientami końcowymi, partnerami, usługodawcami, niezależnymi programistami, źródłami danych (np. Google wraz z adWords, DoubleClick, YouTube, Android, Gmail, Photos, Calendar).
Eksperci PwC podkreślają w raporcie, że coraz bardziej cyfrowi konsumenci chętniej wybierają te firmy, które charakteryzują się zaawansowaniem cyfrowym.

Dlatego każde przedsiębiorstwo powinno jak najszybciej opracować konkretną strategię w o oparciu o 6 kluczowych pytań:

  1. Skupiasz się na produktach czy doświadczeniach z nimi związanych?
  2. Czy Twoja firma jest graczem na rynku platform, czy pionkiem w grze dostawców platform?
  3. Co robisz, aby uniknąć „komodytyzacji” swojego biznesu?
  4. Co zrobić, aby technologie, które implementujesz, współpracowały ze sobą?
  5. Podejmujesz decyzje w oparciu o dane czy intuicję?
  6. Jaką masz pewność, że podejmujesz działania we właściwym momencie?
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi