MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Nivea przebadała postawy i zwyczaje pielęgnacyjne 25 tys. kobiet na całym świecie. Jak wypadły Polki? Przeczytajcie koniecznie!
Nivea przebadała postawy i zwyczaje pielęgnacyjne 25 tys. kobiet na całym świecie. Jak wypadły Polki? Przeczytajcie koniecznie!

Co robią kobiety, aby mieć piękną skórę? Właśnie tego chciała dowiedzieć się Nivea. Marka przeprowadziła wyjątkowe badanie – Global Face Care & Cleansing Study. Publikujemy jego wyniki!

Pielęgnacja i oczyszczanie twarzy są istotne dla każdej kobiety, niezależnie od szerokości geograficznej. Wskazują na to rezultaty jednego z największych badań konsumenckich w historii firmy. Udział w nim wzięło 25 tys. kobiet w wieku od 14 do 75 lat, pochodzących z 21 krajów na całym świecie. Jak okazało się, przeważająca większość badanych kobiet, bo aż 97%, stosuje pielegnację twarzy obejmującą regularne oczyszczanie i/lub nakładanie odpowiednich kremów pielęgnacyjnych.

Jednak różne narodowości zwracają uwagę na inne kwestie – priorytety Polek są odmienne od tych, które stanowią podstawę dla Niemek, Meksykanek, Wietnamek czy Kanadyjek.

Światowi liderzy

Według badania są dwa kraje wiodące we wszystkich obszarach zwiazanych z pielęgnacją twarzy. Na samym szczycie plasują się Hinduski. 99% badanych mieszkanek Indii oczyszcza twarz i/lub stosuje kremy pielęgnacyjne.

Ale uwaga! Około 6200 kilometrów od Indii –  w Polsce, kobiety przykładają równie dużą wagę do codziennej pielęgnacji cery – 96% z nas używa produktów oczyszczających i/lub kremów do twarzy.

Ogólny wniosek płynący z wyników badania jest następujący – kobiety w Europie Środkowej przywiązują większą wagę do pielęgnacji twarzy, niż te z Ameryki Środkowej i Południowej. Co prawda 82% kobiet w Argentynie oczyszcza twarz i stosuje kosmetyki do jej pielęgnacji, ale zaledwie 66% używa w tym celu produktów, które są specjalnie dedykowane do konkretnego obszaru.

Zadbana jak Polka

Znaczenie, które kobiety nadają stosowaniu produktów kosmetycznych, ujawnia się w porównaniu między Polkami, a Hinduskami, a więc dwoma grupami kobiet, które wygrywają w globalnym rankingu.

W Polsce produkty do twarzy, takie jak serum czy maseczki, są powszechnie znane i akceptowane – dlatego Polki, często włączają je do swoich rytuałów pielęgnacyjnych. 79% Polek stosuje krem do twarzy, a 62% używa wariantu na noc. 60% dba o nawilżenie skóry poprzez używanie stosownego kosmetyku. Dużą popularnością cieszą się w naszym kraju również produkty przeciwzmarszczkowe i przeznaczone do pielęgnacji okolic oczu.

35% Polek stosuje kosmetyki przeciwstarzeniowe na dzień, a 31% na noc. 25% z nas nie wyobraża sobie zrezygnować z pielęgnacji okolic oczu.Te statystyki znacznie przewyższają średnie wartości w innych krajach. Hinduski oczyszczają i pielęgnują twarz w odmienny sposób. Jedną z przyczyn jest ich niezachwiana wiara w naturalne, domowe receptury, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Dlatego też kremy przeciwzmarszczkowe na dzień, na noc oraz kremy pod oczy stosuje – w zależności od produktu – zaledwie od 1 do 3% Hindusek!

Codzienne zwyczaje

Oczyszczanie należy do „obowiązkowych” elementów rytuału pielęgnacyjnego. Stosowanie kremów, podobnie jak wykonywanie makijażu, uznaje się raczej za kwestie wyboru. Niemniej jednak, poziom akceptacji tych dwóch kategorii produktów jest podobny.

92% badanych używa kremu do twarzy w codziennej pielegnacji, a 90% uznaje oczyszczanie twarzy za obowiązkowy punkt każdego dnia.

Kobiety z całego świata używają do tych celów produktów, które sa dedykowane specjalnie do pielegnacji twarzy. Wśród tych, które regularnie korzystają z kremów do twarzy, tylko 7% stosuje zamienniki takie jak balsam do ciała lub krem uniwersalny.

W przypadku oczyszczania cery kobiety przykładają mniejszą wagę do stosowanego produktu: 14% zastępuje kosmetyki przeznaczone do tego celu woda, mydłem lub żelem pod prysznic!

Oczyszczanie

Co wspólnego mają Francuzki z Wietnamkami i Arabkami Saudyjskimi? Ponad jedna trzecia badanych kobiet z tych krajów uważa, że oczyszczanie twarzy może być przyjemne! Z tym stwierdzeniem zgadza się zaledwie 11% Niemek i 8% Szwedek.

Niemki sa bardzo pragmatyczne w kwestii pielęgnacji twarzy i zdecydowana większość z nich kojarzy ten rytuał z koniecznością, a nie z przyjemnością.

Produkty do pielęgnacji wybierają w bardzo racjonalny sposób – decydują się na kosmetyki, które wspierają naturalne procesy skóry. Racjonalne wybory kosmetyczne towarzysza jedynie 17% kobiet na świecie, natomiast w Niemczech to podejście jest charakterystyczne aż dla 30% kobiet.

Auto-analiza: coraz więcej kobiet uważa, że ma skórę wrażliwą

Zaledwie 28% kobiet na świecie twierdzi, że ma skórę normalną. Tyle samo badanych uważa, że ich typ skóry to cera mieszana. 11% deklaruje, że ma suchą skórę, a 7% uznaje ją za bardzo przesuszoną. 11% kobiet na świecie twierdzi, że ma cerę tłustą. Przeważająca większość wszystkich kobiet – az 81% badanych – walczy z oznakami wrażliwości swojej skóry.

Czas ucieka - młodość nie zaczeka

Na co najbardziej kobiety zwracają uwagę w miarę upływu czasu? Lista jest długa i rozpoczyna ją... matowa skóra. Następne są zmarszczki mimiczne, przesuszona cera, głębokie zmarszczki, utrata naturalnego blasku, opadające powieki czy przebarwienia.

Utrata młodego wyglądu skóry najbardziej martwi Francuzki.

Ale równie krytycznie na swoje lustrzane odbicie spogladają nasze sąsiadki Rosjanki i… my same!

We Francji, Rosji i w Polsce odsetek kobiet niezadowolonych niemal ze wszystkich objawów starzenia znacznie przewyższa globalną średnią.

Niemki najbardziej obawiają się coraz cieńszej skóry i opadających powiek. Dość swobodnie do tematu upływającego czasu i zmian zachodzących w skórze podchodzą Hinduski, Wietnamki, Meksykanki i Szwedki.

Mankamenty nasze powszechne

Podkrążone oczy! Zajmują czołowe miejsce na liście niepożądanych zmian widocznych na skórze. Zaraz za nimi znajdują się zmarszczki mimiczne, rozszerzone pory i tendencja do zmian trądzikowych. Mniej niż 10% uczestniczek badania wskazuje przebarwienia, opuchliznę oczu, przetłuszczanie lub przesuszanie się skóry jako uciążliwe. Odsetek kobiet, które skarżą się na zbyt ciemne lub zbyt gęste owłosienie twarzy, tendencje do reakcji alergicznych i oznaki skóry naczynkowej, mieści sie poniżej 10%. Zaledwie 3% kobiet na świecie nie lubi swoich piegów, natomiast zaledwie 1% Hindusek i 3% Szwedek nie przejmuje się zmarszczkami mimicznymi.

Holistyczne podejście

Zdrowy tryb życia ma pozytywny wpływ na skórę – takie przekonanie panuje wsród jednej trzeciej uczestniczek badania. Dlatego też mniej więcej taka sama liczba kobiet stosuje produkty pielęgnacyjne, by nie utracić cennego prezentu, które otrzymały od natury. 34% Francuzek uwielbia kosmetyki o bogatej konsystencji. Zaledwie 12% kobiet z Chin, 13% kobiet ze Szwecji i 16% kobiet z Argentyny, uważa zabiegi pielegnacyjne twarzy za przyjemne.

Polki pragną naturalnego piękna – wybierają kosmetyki, które dbają o młody i promienny wygląd skóry.

Kobiety z Argentyny nie przywiazują zbytniej wagi do młodego wygladu.

Czego kobiety oczekują od kosmetyków do pielegnacji twarzy?

Jak pokazują wyniki badania, potrzeby racjonalne i emocjonalne są bardzo zróżnicowane. Rozsądek podpowiada, że najważniejsze są nawilżona i przyjemna w dotyku skóra, dostarczenie składników odżywczych i walka z oznakami starzenia. Natomiast serce badanych głosi, że zdrowy wygląd skóry i jej wyrównany koloryt to klucz do dobrego samopoczucia. Czuć się dobrze w swojej skórze – to pragnienie urodowe Szwedek. Kobietom z Australii, Kanady i Wielkiej Brytanii zależy przede wszystkim na zdrowym wyglądzie skóry.

Polki oczekują natomiast, że kosmetyki pielęgnacyjne zapewnią im piękniejszy wygląd. Zdaniem kobiet z Polski zdrowa i piękna skóra gwarantują większą pewność siebie.

Francuzki uwielbiają kosmetyczne rytuały pielęgnacyjne. Dla porównania, Szwedki oraz (co zaskakujące) Włoszki, czerpią z takich zabiegów najmniejszą przyjemność.

Poranna rutyna

Prawie 7 minut – tyle czasu zajmuje kobietom na świecie poranna pielegnacja twarzy. Używają do niej przeciętnie 3 produktów. Wykonanie makijażu trwa prawie 10 minut. Kobiety z Ameryki Południowej poświęcają na ten proces szczególnie dużo czasu, ale rekordzistkami pozostają Meksykanki, które na oczyszczanie, pielęgnację i makijaż poświęcają ponad 37 minut! Większość tego czasu, ponad 16 minut, zajmuje im zrobienie makeup'u. Argentynki na poranny rytuał przeznaczają tyle samo czasu, ale samo oczyszczanie i pielęgnacja zajmują im prawie 24 minuty. Poranny rytuał zajmuje Szwedkom 16 minut. Mniej czasu poświęcają temu tylko Niemki, którym oczyszczanie i pielęgnacja zajmują średnio prawie 9 minut, a makijaż 7 minut.

Wieczorny rytuał

Do wieczornej pielęgnacji twarzy kobiety używają średnio 2 kosmetyków. Wieczorna pielęgnacja jest dłuższa niz poranna – chociaż panie używają do niej mniej kosmetyków. Największą wagę przywiązują do tego rytuału Meksykanki, kolejne w rankingu są Polki i Włoszki. Aż 90% kobiet tych narodowości nie wyobraża sobie życia bez wieczornego rytuału oczyszczania cery.

Kosmetyczni ulubieńcy

Kosmetyczne preferencje kobiet różnią się w zależności od kraju.

15% Chinek sięga po serum w codziennej pielegnacji. Ten typ produktu ma w tym kraju wiecej zwolenniczek, niż gdziekolwiek indziej na świecie.

Ochrona przeciwsłoneczna jest szczególnie istotna dla kobiet z Chile – 26% z nich korzysta z kremów z filtrem. Baza pod podkład jest faworytem Meksykanek – codziennie używa jej 12% tamtejszych kobiet. Kremy o wyjątkowo lekkiej konsystencji sa najpopularniejsze w Afryce Południowej (25%), a wazelina to ulubiony produkt kobiet z Arabii Saudyjskiej – stosuje ją 20% kobiet z tego kraju. Kremy chroniące skórę przed niską temperaturą są wybierane przez 23% mieszkanek Indii! 7% Niemek decyduje się na szczególną pielęgnację określonych partii twarzy.

Pomalowane

Większość kobiet nie poprzestaje wyłącznie na oczyszczaniu cery i stosowaniu kremu. 59% badanych wykonuje makijaż co najmniej raz w miesiacu. W tej dziedzinie wygrywają Meksykanki – aż 81% z nich wykonuje makijaż przynajmniej raz w tygodniu. Zaraz za nimi plasują się Rosjanki (77%) oraz Francuzki (75%). Kolejne miejsca zajmują Włoszki, Polki i Hinduski. 60% Niemek i niewiele ponad 30% Chinek i Wietnamek, używa kosmetyków do makijażu przynajmniej raz w tygodniu.

44% kobiet na świecie wykonuje makijaż codziennie. Pierwsze miejsce, z wynikiem 71%, ponownie zajmują Meksykanki. Nastepne w rankingu są Rosjanki, Hinduski, Polki, Francuzki i Włoszki.

Stawkę zamykają Wietnamki – zaledwie 16% z nich wykonuje makijaż codziennie. Najpopularniejszym kosmetykiem do makijażu na świecie jest szminka – 19% badanych korzysta z niej każdego dnia.

18% kobiet na świecie nie wyobraża sobie makijażu bez podkładu – kobiety z Meksyku szczególnie cenią sobie ten kosmetyk i 22% z nich używa go codziennie.

Podobnego zdania są Włoszki i Francuzki – kobiety tych narodowości osiągają ten sam wynik w badaniu. Tym bardziej istotne staje się zatem właściwe oczyszczanie twarzy.

Które kosmetyki, poza podkładem, cieszą się szczególną popularnością wsród kobiet?

Wśród produktów nieposiadających właściwości wodoodpornych, zwycięża szminka. Na kolejnych pozycjach plasują się: maskara oraz cienie do powiek. Najpopularniejszy wodoodporny produkt do makijażu to maskara, a najrzadziej wybierany przez kobiety – rozświetlacz. Na drugim miejscu znajduje sie eyeliner, a na trzecim – szminka.

W jakim kraju kobiety najczęściej używają szminki?

W Rosji! Rosjanki nie wyobrażają sobie życia bez szminki. Tuż za nimi plasują się Meksykanki. W obu krajach wyrazisty makijaż jest znacznie popularniejszy niż w jakimkolwiek innym kraju. W tej kategorii Polki zajmują trzecie miejsce, a tuż za nimi są Włoszki i Francuzki. Z kolei kobiety z Wietnamu, Chin i Arabii Saudyjskiej nie są zwolenniczkami makijażu i nie wykonują go zbyt często. Podobnie jest ze Szwedkami i Argentynkami. Hinduski preferują natomiast sypki puder i wodoodporną szminkę.

Badanie Nivea “Global Face Care & Cleansing

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!