Nivea przebadała postawy i zwyczaje pielęgnacyjne 25 tys. kobiet na całym świecie. Jak wypadły Polki? Przeczytajcie koniecznie!

Nivea przebadała postawy i zwyczaje pielęgnacyjne 25 tys. kobiet na całym świecie. Jak wypadły Polki? Przeczytajcie koniecznie!

Co robią kobiety, aby mieć piękną skórę? Właśnie tego chciała dowiedzieć się Nivea. Marka przeprowadziła wyjątkowe badanie – Global Face Care & Cleansing Study. Publikujemy jego wyniki!

Pielęgnacja i oczyszczanie twarzy są istotne dla każdej kobiety, niezależnie od szerokości geograficznej. Wskazują na to rezultaty jednego z największych badań konsumenckich w historii firmy. Udział w nim wzięło 25 tys. kobiet w wieku od 14 do 75 lat, pochodzących z 21 krajów na całym świecie. Jak okazało się, przeważająca większość badanych kobiet, bo aż 97%, stosuje pielegnację twarzy obejmującą regularne oczyszczanie i/lub nakładanie odpowiednich kremów pielęgnacyjnych.

Jednak różne narodowości zwracają uwagę na inne kwestie – priorytety Polek są odmienne od tych, które stanowią podstawę dla Niemek, Meksykanek, Wietnamek czy Kanadyjek.

Światowi liderzy

Według badania są dwa kraje wiodące we wszystkich obszarach zwiazanych z pielęgnacją twarzy. Na samym szczycie plasują się Hinduski. 99% badanych mieszkanek Indii oczyszcza twarz i/lub stosuje kremy pielęgnacyjne.

Ale uwaga! Około 6200 kilometrów od Indii –  w Polsce, kobiety przykładają równie dużą wagę do codziennej pielęgnacji cery – 96% z nas używa produktów oczyszczających i/lub kremów do twarzy.

Ogólny wniosek płynący z wyników badania jest następujący – kobiety w Europie Środkowej przywiązują większą wagę do pielęgnacji twarzy, niż te z Ameryki Środkowej i Południowej. Co prawda 82% kobiet w Argentynie oczyszcza twarz i stosuje kosmetyki do jej pielęgnacji, ale zaledwie 66% używa w tym celu produktów, które są specjalnie dedykowane do konkretnego obszaru.

Zadbana jak Polka

Znaczenie, które kobiety nadają stosowaniu produktów kosmetycznych, ujawnia się w porównaniu między Polkami, a Hinduskami, a więc dwoma grupami kobiet, które wygrywają w globalnym rankingu.

W Polsce produkty do twarzy, takie jak serum czy maseczki, są powszechnie znane i akceptowane – dlatego Polki, często włączają je do swoich rytuałów pielęgnacyjnych. 79% Polek stosuje krem do twarzy, a 62% używa wariantu na noc. 60% dba o nawilżenie skóry poprzez używanie stosownego kosmetyku. Dużą popularnością cieszą się w naszym kraju również produkty przeciwzmarszczkowe i przeznaczone do pielęgnacji okolic oczu.

35% Polek stosuje kosmetyki przeciwstarzeniowe na dzień, a 31% na noc. 25% z nas nie wyobraża sobie zrezygnować z pielęgnacji okolic oczu.Te statystyki znacznie przewyższają średnie wartości w innych krajach. Hinduski oczyszczają i pielęgnują twarz w odmienny sposób. Jedną z przyczyn jest ich niezachwiana wiara w naturalne, domowe receptury, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Dlatego też kremy przeciwzmarszczkowe na dzień, na noc oraz kremy pod oczy stosuje – w zależności od produktu – zaledwie od 1 do 3% Hindusek!

Codzienne zwyczaje

Oczyszczanie należy do „obowiązkowych” elementów rytuału pielęgnacyjnego. Stosowanie kremów, podobnie jak wykonywanie makijażu, uznaje się raczej za kwestie wyboru. Niemniej jednak, poziom akceptacji tych dwóch kategorii produktów jest podobny.

92% badanych używa kremu do twarzy w codziennej pielegnacji, a 90% uznaje oczyszczanie twarzy za obowiązkowy punkt każdego dnia.

Kobiety z całego świata używają do tych celów produktów, które sa dedykowane specjalnie do pielegnacji twarzy. Wśród tych, które regularnie korzystają z kremów do twarzy, tylko 7% stosuje zamienniki takie jak balsam do ciała lub krem uniwersalny.

W przypadku oczyszczania cery kobiety przykładają mniejszą wagę do stosowanego produktu: 14% zastępuje kosmetyki przeznaczone do tego celu woda, mydłem lub żelem pod prysznic!

Oczyszczanie

Co wspólnego mają Francuzki z Wietnamkami i Arabkami Saudyjskimi? Ponad jedna trzecia badanych kobiet z tych krajów uważa, że oczyszczanie twarzy może być przyjemne! Z tym stwierdzeniem zgadza się zaledwie 11% Niemek i 8% Szwedek.

Niemki sa bardzo pragmatyczne w kwestii pielęgnacji twarzy i zdecydowana większość z nich kojarzy ten rytuał z koniecznością, a nie z przyjemnością.

Produkty do pielęgnacji wybierają w bardzo racjonalny sposób – decydują się na kosmetyki, które wspierają naturalne procesy skóry. Racjonalne wybory kosmetyczne towarzysza jedynie 17% kobiet na świecie, natomiast w Niemczech to podejście jest charakterystyczne aż dla 30% kobiet.

Auto-analiza: coraz więcej kobiet uważa, że ma skórę wrażliwą

Zaledwie 28% kobiet na świecie twierdzi, że ma skórę normalną. Tyle samo badanych uważa, że ich typ skóry to cera mieszana. 11% deklaruje, że ma suchą skórę, a 7% uznaje ją za bardzo przesuszoną. 11% kobiet na świecie twierdzi, że ma cerę tłustą. Przeważająca większość wszystkich kobiet – az 81% badanych – walczy z oznakami wrażliwości swojej skóry.

Czas ucieka - młodość nie zaczeka

Na co najbardziej kobiety zwracają uwagę w miarę upływu czasu? Lista jest długa i rozpoczyna ją... matowa skóra. Następne są zmarszczki mimiczne, przesuszona cera, głębokie zmarszczki, utrata naturalnego blasku, opadające powieki czy przebarwienia.

Utrata młodego wyglądu skóry najbardziej martwi Francuzki.

Ale równie krytycznie na swoje lustrzane odbicie spogladają nasze sąsiadki Rosjanki i… my same!

We Francji, Rosji i w Polsce odsetek kobiet niezadowolonych niemal ze wszystkich objawów starzenia znacznie przewyższa globalną średnią.

Niemki najbardziej obawiają się coraz cieńszej skóry i opadających powiek. Dość swobodnie do tematu upływającego czasu i zmian zachodzących w skórze podchodzą Hinduski, Wietnamki, Meksykanki i Szwedki.

Mankamenty nasze powszechne

Podkrążone oczy! Zajmują czołowe miejsce na liście niepożądanych zmian widocznych na skórze. Zaraz za nimi znajdują się zmarszczki mimiczne, rozszerzone pory i tendencja do zmian trądzikowych. Mniej niż 10% uczestniczek badania wskazuje przebarwienia, opuchliznę oczu, przetłuszczanie lub przesuszanie się skóry jako uciążliwe. Odsetek kobiet, które skarżą się na zbyt ciemne lub zbyt gęste owłosienie twarzy, tendencje do reakcji alergicznych i oznaki skóry naczynkowej, mieści sie poniżej 10%. Zaledwie 3% kobiet na świecie nie lubi swoich piegów, natomiast zaledwie 1% Hindusek i 3% Szwedek nie przejmuje się zmarszczkami mimicznymi.

Holistyczne podejście

Zdrowy tryb życia ma pozytywny wpływ na skórę – takie przekonanie panuje wsród jednej trzeciej uczestniczek badania. Dlatego też mniej więcej taka sama liczba kobiet stosuje produkty pielęgnacyjne, by nie utracić cennego prezentu, które otrzymały od natury. 34% Francuzek uwielbia kosmetyki o bogatej konsystencji. Zaledwie 12% kobiet z Chin, 13% kobiet ze Szwecji i 16% kobiet z Argentyny, uważa zabiegi pielegnacyjne twarzy za przyjemne.

Polki pragną naturalnego piękna – wybierają kosmetyki, które dbają o młody i promienny wygląd skóry.

Kobiety z Argentyny nie przywiazują zbytniej wagi do młodego wygladu.

Czego kobiety oczekują od kosmetyków do pielegnacji twarzy?

Jak pokazują wyniki badania, potrzeby racjonalne i emocjonalne są bardzo zróżnicowane. Rozsądek podpowiada, że najważniejsze są nawilżona i przyjemna w dotyku skóra, dostarczenie składników odżywczych i walka z oznakami starzenia. Natomiast serce badanych głosi, że zdrowy wygląd skóry i jej wyrównany koloryt to klucz do dobrego samopoczucia. Czuć się dobrze w swojej skórze – to pragnienie urodowe Szwedek. Kobietom z Australii, Kanady i Wielkiej Brytanii zależy przede wszystkim na zdrowym wyglądzie skóry.

Polki oczekują natomiast, że kosmetyki pielęgnacyjne zapewnią im piękniejszy wygląd. Zdaniem kobiet z Polski zdrowa i piękna skóra gwarantują większą pewność siebie.

Francuzki uwielbiają kosmetyczne rytuały pielęgnacyjne. Dla porównania, Szwedki oraz (co zaskakujące) Włoszki, czerpią z takich zabiegów najmniejszą przyjemność.

Poranna rutyna

Prawie 7 minut – tyle czasu zajmuje kobietom na świecie poranna pielegnacja twarzy. Używają do niej przeciętnie 3 produktów. Wykonanie makijażu trwa prawie 10 minut. Kobiety z Ameryki Południowej poświęcają na ten proces szczególnie dużo czasu, ale rekordzistkami pozostają Meksykanki, które na oczyszczanie, pielęgnację i makijaż poświęcają ponad 37 minut! Większość tego czasu, ponad 16 minut, zajmuje im zrobienie makeup'u. Argentynki na poranny rytuał przeznaczają tyle samo czasu, ale samo oczyszczanie i pielęgnacja zajmują im prawie 24 minuty. Poranny rytuał zajmuje Szwedkom 16 minut. Mniej czasu poświęcają temu tylko Niemki, którym oczyszczanie i pielęgnacja zajmują średnio prawie 9 minut, a makijaż 7 minut.

Wieczorny rytuał

Do wieczornej pielęgnacji twarzy kobiety używają średnio 2 kosmetyków. Wieczorna pielęgnacja jest dłuższa niz poranna – chociaż panie używają do niej mniej kosmetyków. Największą wagę przywiązują do tego rytuału Meksykanki, kolejne w rankingu są Polki i Włoszki. Aż 90% kobiet tych narodowości nie wyobraża sobie życia bez wieczornego rytuału oczyszczania cery.

Kosmetyczni ulubieńcy

Kosmetyczne preferencje kobiet różnią się w zależności od kraju.

15% Chinek sięga po serum w codziennej pielegnacji. Ten typ produktu ma w tym kraju wiecej zwolenniczek, niż gdziekolwiek indziej na świecie.

Ochrona przeciwsłoneczna jest szczególnie istotna dla kobiet z Chile – 26% z nich korzysta z kremów z filtrem. Baza pod podkład jest faworytem Meksykanek – codziennie używa jej 12% tamtejszych kobiet. Kremy o wyjątkowo lekkiej konsystencji sa najpopularniejsze w Afryce Południowej (25%), a wazelina to ulubiony produkt kobiet z Arabii Saudyjskiej – stosuje ją 20% kobiet z tego kraju. Kremy chroniące skórę przed niską temperaturą są wybierane przez 23% mieszkanek Indii! 7% Niemek decyduje się na szczególną pielęgnację określonych partii twarzy.

Pomalowane

Większość kobiet nie poprzestaje wyłącznie na oczyszczaniu cery i stosowaniu kremu. 59% badanych wykonuje makijaż co najmniej raz w miesiacu. W tej dziedzinie wygrywają Meksykanki – aż 81% z nich wykonuje makijaż przynajmniej raz w tygodniu. Zaraz za nimi plasują się Rosjanki (77%) oraz Francuzki (75%). Kolejne miejsca zajmują Włoszki, Polki i Hinduski. 60% Niemek i niewiele ponad 30% Chinek i Wietnamek, używa kosmetyków do makijażu przynajmniej raz w tygodniu.

44% kobiet na świecie wykonuje makijaż codziennie. Pierwsze miejsce, z wynikiem 71%, ponownie zajmują Meksykanki. Nastepne w rankingu są Rosjanki, Hinduski, Polki, Francuzki i Włoszki.

Stawkę zamykają Wietnamki – zaledwie 16% z nich wykonuje makijaż codziennie. Najpopularniejszym kosmetykiem do makijażu na świecie jest szminka – 19% badanych korzysta z niej każdego dnia.

18% kobiet na świecie nie wyobraża sobie makijażu bez podkładu – kobiety z Meksyku szczególnie cenią sobie ten kosmetyk i 22% z nich używa go codziennie.

Podobnego zdania są Włoszki i Francuzki – kobiety tych narodowości osiągają ten sam wynik w badaniu. Tym bardziej istotne staje się zatem właściwe oczyszczanie twarzy.

Które kosmetyki, poza podkładem, cieszą się szczególną popularnością wsród kobiet?

Wśród produktów nieposiadających właściwości wodoodpornych, zwycięża szminka. Na kolejnych pozycjach plasują się: maskara oraz cienie do powiek. Najpopularniejszy wodoodporny produkt do makijażu to maskara, a najrzadziej wybierany przez kobiety – rozświetlacz. Na drugim miejscu znajduje sie eyeliner, a na trzecim – szminka.

W jakim kraju kobiety najczęściej używają szminki?

W Rosji! Rosjanki nie wyobrażają sobie życia bez szminki. Tuż za nimi plasują się Meksykanki. W obu krajach wyrazisty makijaż jest znacznie popularniejszy niż w jakimkolwiek innym kraju. W tej kategorii Polki zajmują trzecie miejsce, a tuż za nimi są Włoszki i Francuzki. Z kolei kobiety z Wietnamu, Chin i Arabii Saudyjskiej nie są zwolenniczkami makijażu i nie wykonują go zbyt często. Podobnie jest ze Szwedkami i Argentynkami. Hinduski preferują natomiast sypki puder i wodoodporną szminkę.

Badanie Nivea “Global Face Care & Cleansing

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi