MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Naturalne piękno Francuzek
Naturalne piękno Francuzek


Hiszpanki mają gorący temperament, Skandynawki zachwycają blond włosami, Włoszki są namiętne i zmysłowe, Polki piękne… A mimo to oczy wszystkich zwrócone są w stronę Francuzek! To właśnie one od lat uchodzą za prawdziwy autorytet w kwestii stylu, elegancji i dbania o urodę. Zawsze piękne, dystyngowane, zadbane. W ramach kampanii French Touch sprawdzamy, na czym polega ich sekret.  
Od wrodzonej pewności siebie zaczynając, przez zdrową dietę, aktywny sposób życia, na przekazywanych z pokolenia na pokolenie rytuałach pielęgnacyjnych kończąc. Na elegancję Francuzek składa się wiele czynników. „Nie ma kobiet brzydkich, są tylko kobiety zaniedbane” mawiała twórczyni jednej z największych potęg kosmetycznych – Coco Chanel. I rzeczywiście, patrząc choćby na Juliette Binoche, Sophie Marceau, czy Catherine Deneuve, widać, że mimo upływu lat wciąż zachwycają swoim pięknem. Jak one to robią?
Pielęgnacja i dbałość o skórę oraz cerę jest nad Sekwaną tak oczywista jak chrupiący croissant zamawiany do porannej kawy.
Według badań aż 33 procent młodych Francuzek w wieku 15- 19 lat zaczyna używać kremów pielęgnacyjnych i przeciwzmarszczkowych. – Gdy miałam 13 lub 14 lat wyjeżdżałam na letni obóz do USA, a mama pakując moje rzeczy włożyła do walizki perfumy Estée od Estée Lauder, krem na rozstępy Lierac i nawilżający balsam do ciała Clarins – opowiedziała w New York Times założycielka jednego z najpopularniejszych blogów i portali urodowych, Franuzka Clémence von Mueffling. – Pamiętam moje zaskoczenie, gdy po przyjeździe na wakacje okazało się, że jako jedyna przyjechałam wyposażona w takie kosmetyki. Mimo to i tak trzymałam się swoich przyzwyczajeń, bo dobrze mieć stałe rytuały piękna.  – dodała. Clémence von Mueffling od lat doradza kobietom na całym świecie, jak dbać o urodę i zachować wieczną młodość. W jej artykułach znaleźć można wiele odwołań do sprawdzonych sposobów przekazywanych w rodzinie przez jej babcię oraz mamę – charyzmatyczne dziennikarki działu beauty z francuskiego Vogue.
Przykład Clémence von Mueffling doskonale odzwierciedla sposób życia większości Francuzek. Chętnie sięgają one po rodzime produkty, nie szczędząc pieniędzy na luksusowe kosmetyki. Na początku 2016 roku Reuters podał, że sprzedaż kosmetyków do makijażu, pielęgnacji ciała oraz perfum w salonach i domach towarowych we Francji wyniosła w ubiegłym roku aż 2,9 miliarda euro! Spory udział w tym zysku miały marki z prestiżowego Comité Colbert. Ten założony w 1954 r. przez Jeana-Jacquesa Guerlaina klub zrzesza luksusowe marki odzwierciedlające francuską I’Art de Vivre (sztukę życia). Jeszcze do niedawna członkami stowarzyszenia były wyłącznie firmy francuskie. Od niedawna Comité Colbert ma także akcent polski, jego członkiem została polska firma kosmetyczna, Dr Irena Eris. Wszystkie kosmetyki produkowane przez członków komitetu cechują się największą jakością i stawiają na innowacyjność.
Ta ostatnia zawsze była mocną stroną Francji. To tu powstały m.in. pierwsza farba do włosów kryjąca siwe kosmyki, czy kremy przeciwzmarszczkowe oparte na wyciągach z rosnącej w ekstremalnych warunkach algi śnieżnej. Tą formułę odkryli naukowcy firmy Galénic. Roślina ta dzięki srogim warunkom, w jakich żyje, wytwarza m.in. dużą ilość substancji chroniących przed promieniami UV oraz przeciwutleniających karotenoidów i doskonale działa na tzw. gen Klotho odpowiedzialny za starzenie się skóry. Eksperci zastosowali algę śnieżną w kremie Secret d’Excellence, zwiększając tym samym aktywność wspominanego genu i dodając energii starzejącym się komórkom.
Ważnym elementem francuskiego stylu życia jest także umiar. Widać go zarówno w nieprzesadzonych stylizacjach modowych, jak i delikatnym make’upie. Nad Sekwaną rządzi zasada „im mniej tym lepiej”. Naturalny look Francuzki opierają na delikatnym makijażu oczu, podkreśleniu kości policzkowych zwiewnym różem i mocno zaakcentowanych ustach. Et voilà!

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!