Millenialsi a kosmetyki: ich wybory, ich zakupy, ich nastawienie do produktu

Millenialsi a kosmetyki: ich wybory, ich zakupy, ich nastawienie do produktu

Z badania przeprowadzonego przez Mint Media oraz Uxeria wynika że są to świadomi konsumenci. Bardzo ważnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu kosmetyków jest możliwość sprawdzenia najważniejszych dla nich parametrów, m.in. składu, daty ważności czy wypróbowania pożądanego kosmetyku.

Wart podkreślenia jest sposób, w jaki millenialsi nabywają rzeczy. Mimo że żyją w dobie wszechogarniającego internetu i zakupów online to połowa ankietowanych przyznaje, że kosmetyki nabywają w sklepach stacjonarnych. Wiąże się to ze wspomnianą wyżej świadomością z jaką pokolenie Y podchodzi do zakupów. Kluczową cechą na jaką zwracają uwagę jest jakość produktu.

Rolę decydenta w przypadku zakupów kosmetycznych pełnią w większości kobiety. Ponad połowa, bo aż 74% zakupów dokonywanych jest właśnie przez nie. Mimo, że nie są one end userami produktów, to właśnie one je selekcjonują i wybierają.

Ponad 80% ankietowanych uznała, że stojąc przed wyborem zakupu produktu kosmetycznego dla mężczyzny, nie kupi jakiegokolwiek, tylko wybierze ten typowo męski z adnotacją for men. Jest to dosyć ciekawy wniosek, ponieważ kategoria ta w Polsce jest cały czas niewielka i dominują produkty dla kobiet oraz unisex

– tłumaczy Małgorzata Traczyk, Product Manager Uxeria.

Szybki tryb życia oraz brak potrzeby posiadania stałych rzeczy wskazuje na to, że badani nie wybiegają zbyt daleko w przyszłość. Liczy się dla nich tu i teraz oraz ich aktualne potrzeby. W nawiązaniu do tego, pokolenie Y nie inwestuje w kosmetyki anti - aging (!). Nie do końca jednak jest jasne czy ze względu na to, że nie boją się starości czy są bardziej odporni na przekazy reklamowe. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że nie korzysta z tego typu kosmetyków, a tylko 14% używa ich regularnie.

od. red. Dodałabym tu na marginesie, że to raczej kwestia czasu... Co jednak powinno skłaniać producentów specjalizujących się w oferowaniu produktów zapobiegających i niwelujących skutku upływu czasu we wchodzenie w inne grupy produktów, by pozyskiwać młodszych odbiorców dla swoich marek.

Kluczowym wnioskiem płynącym z badania jest sposób szukania informacji na temat produktów. Najważniejsze dla millenialsów są rekomendacje. Blisko 52% ankietowanych w pierwszej kolejności bierze pod uwagę opinie znajomych, natomiast w drugiej informacje odnalezione na forach internetowych. Potwierdza to 44% przebadanych. Blisko 52 proc. ankietowanych w pierwszej kolejności bierze pod uwagę opinie znajomych. 44 proc. przebadanych szuka informacji o produkcie na forach internetowych.     
 


Badanie zostało przeprowadzone metodą zdalnych testów za pośrednictwem aplikacji Uxeria. Wzięło w nim udział 500 osób - 300 kobiet i 200 mężczyzn.

*Mint Media to agencja interaktywna, działająca od 2009 r. Firma tworzy zintegrowane strategie marketingowe w mediach społecznościowych oraz kompleksowe realizacje w sferze digital. W gronie klientów Mint Media znajdują się, m.in. PKO Bank Polski, Huawei, Perła, Freshmarket, Philips, NaTurek, Home.pl czy J.W. Construction, Maspex. Więcej informacji na 
www.mintmedia.pl.

*Uxeria specjalizuje się w prowadzeniu zdalnych badań użyteczności serwisów internetowych, badań marketingowych, reklam, mailingów, ulotek oraz aplikacji komputerowych. Uxeria dysponuje zestawem gotowych analiz, które wykorzystują ostatnie trendy w zakresie metodologii usability i wykorzystywane są przez czołowe firmy internetowe i laboratoria badawcze. Uxeria oferuje osiem komplementarnych metodologii, które pozwalają zbadać zróżnicowane aspekty produktu oraz tworzyć: landing page, benchmark konkurencji, e- commerce, b2b, b2c, reklamy, banery, wideo, testy, makiety.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi