MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Marki własne rosną w siłę
Marki własne rosną w siłę

70 mld zł – na taką wartość szacuje się w Polsce sprzedaż produktów marek własnych, z czego 40 mld zł przypada na sektor FMCG. W ujęciu ilościowym 29% rynku spożywczego i chemicznego (FMCG) sprzedawanych jest jako private labales.

Nie jest to tendencja odosobniona na tle innych rynków. Można wręcz zauważyć, że na wielu innych udziały marek własnych w rynku FMCG są jeszcze mocniejsze (np. Szwajcaria – 52%, Hiszpania – 50%, Wielka Brytania – 46% czy Niemcy – 43%). Produkty marek własnych znajdziemy w zasadzie w większości sektorów  - produkty spożywcze, odzieżowe, kosmetyki, chemia gospodarcza. Rozwojowi marek własnych sprzyja trend „sprytnych zakupów”. Według firmy badawczej GfK dla 67% klientów w Polsce najważniejszą rzeczą w marce jest to, czy jest warta swojej ceny. I marki własne mogą stanowić tu poważną konkurencję i konkretną alternatywę wobec produktów sygnowanych znaną marką producenta. Z badań firmy PMR wynika, że 56% wybiera produkty marek własnych, ponieważ są tańsze od produktów markowych, 38% docenia jakość produktów, a 18% klientów uważa, że nie ustępują jakością produktom markowym. Już co 10 kupujący wie, że za marką własną stoi najczęściej znany producent, który wytwarza również produkty swoich marek, a 8% sięga po nie z ciekawości.

Marki własne kosmetycznych sieci przestają też być traktowani jako biedniejsi kuzyni produktów markowych. Wiele konsumentów - a częściej - konsumentek -  podkreśla ich wysoką jakość, dobre składy, wydajność, estetykę opakowań. Można wręcz zauważyć, że stają się równoprawnymi markami utrwalonymi w świadomości klientów, które najczęściej jednak wyróżnia atrakcyjna cena, a ta wciąż dla Polaków jest bardzo ważnym czynnikiem wyboru.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!