MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Marki najlepszych ambasadorów mają wśród swoich fanów
Marki najlepszych ambasadorów mają wśród swoich fanów

Polacy coraz mniej polegają na klasycznej reklamie. Nie ufają ambasadorom marek, wiedząc, że są to usługi wykupione przez firmy. Przy podejmowaniu decyzji zakupowych dla konsumentów bardziej istotnym źródłem informacji są opinie innych osób.

Jak wynika z badania "Customer Listening 2.0", zrealizowanego przez Mobile Institute, aż 36 proc. Polaków podczas codziennych zakupów kieruje się opiniami czy komenatrzami na temat wybranych produktów.

40 proc. respondentów zadeklarowało, że opinie innych konsumentów mają wpływ na ich decyzje zakupowe, a blisko 30 proc. kupiło dzięki rekomendacji produkt, który wcześniej nie był brany pod uwagę.

Pozytywny przekaz idzie w świat

Główny powód, dla którego konsument wyraża swoją opinię o marce/produkcie to zadowolenie (32 proc.), chęć nagrodzenia marki za dobry produkt lub usługę (31 proc.), promowanie dobrych wzorców (28 proc.).  Co ciekawe tylko co czwarty wskazał, że dzieli się głównie negatywnymi doświadczeniami zakupowymi.

Dla 90 proc. konsumentów ważne jest, aby marka była dla nich przyjazna i otwarta na ich opinie.

Uwaga: klienci oczekują, że będą pytani o zdanie już w fazie koncepcji - zanim nowe produkty w ogóle powstaną. Chcą też, by firmy na bieżąco reagowały na ich zgłoszenia, reklamacje, sugestie.

Konsumentocentryzm w formie

Pytani o to, kto najlepiej reprezentuje markę, klienci wskazują na samych siebie. Są przekonani, że ich obiektywne opinie mają niebagatelny wpływ na sprzedaż. Tym samym pomniejszają rolę ekspertów czy influencerów, którzy za polecanie inaksują pieniądze. Co więcej: co piąta osoba gotowa jest stale współpracować z marką i dzielić się swoimi pomysłami na jej dalszy rozwój.

Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, uważa, że nie jest to pozbawione sensu.

Co tysiąc głów to nie jedna, a jeśli konsumenci lubią daną markę i mają z nią styczność na co dzień, mogą zauważyć to, co właścicielom i pracownikom przedsiębiorstw - pomimo doświadczenia branżowego i w natłoku obowiązków - umyka.

Reaguj na komentarze

Firmy, które zwracają uwagę na komentarze w sieci, budują swój pozytywny wizerunek. Dla 90 proc. kupujących to, czy marki badają ich opinie, ma znaczenie. Te przedsiebiorstwa, które podejmują tego typu działania, postrzegane są jako otwarte i przyjazne. Natomiast firmy, które nie mają w zwyczaju wchodzenia w interakcję z konsumentem, uważane są za zacofane.

W kwestii reklamacji klienci oczekują, że firmy nie tylko odpowiedzą na zgłoszenie, ale zrobią to szybko. Dzięki błyskawicznej reakcji ze strony producenta niezadowolenie z produktu nie przeniesie się na zaufanie do marki. 67 proc. konsumentów deklaruje, że właściwa reakcja sprawi, że pozostaną klientami danej marki, a nawet zwiększą wartość zakupów. Co piąty badany deklaruje, że podzieli sie pozytywną informacją, w jaki sposób konkretna firma rozwiązała jego problem.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!