Marki najlepszych ambasadorów mają wśród swoich fanów

Marki najlepszych ambasadorów mają wśród swoich fanów

Polacy coraz mniej polegają na klasycznej reklamie. Nie ufają ambasadorom marek, wiedząc, że są to usługi wykupione przez firmy. Przy podejmowaniu decyzji zakupowych dla konsumentów bardziej istotnym źródłem informacji są opinie innych osób.

Jak wynika z badania "Customer Listening 2.0", zrealizowanego przez Mobile Institute, aż 36 proc. Polaków podczas codziennych zakupów kieruje się opiniami czy komenatrzami na temat wybranych produktów.

40 proc. respondentów zadeklarowało, że opinie innych konsumentów mają wpływ na ich decyzje zakupowe, a blisko 30 proc. kupiło dzięki rekomendacji produkt, który wcześniej nie był brany pod uwagę.

Pozytywny przekaz idzie w świat

Główny powód, dla którego konsument wyraża swoją opinię o marce/produkcie to zadowolenie (32 proc.), chęć nagrodzenia marki za dobry produkt lub usługę (31 proc.), promowanie dobrych wzorców (28 proc.).  Co ciekawe tylko co czwarty wskazał, że dzieli się głównie negatywnymi doświadczeniami zakupowymi.

Dla 90 proc. konsumentów ważne jest, aby marka była dla nich przyjazna i otwarta na ich opinie.

Uwaga: klienci oczekują, że będą pytani o zdanie już w fazie koncepcji - zanim nowe produkty w ogóle powstaną. Chcą też, by firmy na bieżąco reagowały na ich zgłoszenia, reklamacje, sugestie.

Konsumentocentryzm w formie

Pytani o to, kto najlepiej reprezentuje markę, klienci wskazują na samych siebie. Są przekonani, że ich obiektywne opinie mają niebagatelny wpływ na sprzedaż. Tym samym pomniejszają rolę ekspertów czy influencerów, którzy za polecanie inaksują pieniądze. Co więcej: co piąta osoba gotowa jest stale współpracować z marką i dzielić się swoimi pomysłami na jej dalszy rozwój.

Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, uważa, że nie jest to pozbawione sensu.

Co tysiąc głów to nie jedna, a jeśli konsumenci lubią daną markę i mają z nią styczność na co dzień, mogą zauważyć to, co właścicielom i pracownikom przedsiębiorstw - pomimo doświadczenia branżowego i w natłoku obowiązków - umyka.

Reaguj na komentarze

Firmy, które zwracają uwagę na komentarze w sieci, budują swój pozytywny wizerunek. Dla 90 proc. kupujących to, czy marki badają ich opinie, ma znaczenie. Te przedsiebiorstwa, które podejmują tego typu działania, postrzegane są jako otwarte i przyjazne. Natomiast firmy, które nie mają w zwyczaju wchodzenia w interakcję z konsumentem, uważane są za zacofane.

W kwestii reklamacji klienci oczekują, że firmy nie tylko odpowiedzą na zgłoszenie, ale zrobią to szybko. Dzięki błyskawicznej reakcji ze strony producenta niezadowolenie z produktu nie przeniesie się na zaufanie do marki. 67 proc. konsumentów deklaruje, że właściwa reakcja sprawi, że pozostaną klientami danej marki, a nawet zwiększą wartość zakupów. Co piąty badany deklaruje, że podzieli sie pozytywną informacją, w jaki sposób konkretna firma rozwiązała jego problem.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi