MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

L’Oréal inwestuje w polski start-up
L’Oréal inwestuje w polski start-up

Francuski koncern kosmetyczny L’Oréal wybrał 5 innowacyjnych startupów, w które zainwestuje, wspierając młode firmy w rozwoju. Wśród nich znalazła się polska firma Cosmose oferująca rozwiązania do retargetingu.  - Chcemy wykorzystać wsparcie L’Oreal aby wejść na rynki w Europie i USA - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia Miron Mironiuk, 27-letni założyciel i szef Cosmose.

Koncern L’Oreal przygląda się pilnie segmentowi startupów od 2012 r., gdy uruchomił w Dolinie Krzemowej własny oddział zajmujący się poszukiwaniem młodych innowacyjnych firm. Kolejnym krokiem była inwestycja L’Oréal w inkubator Founders Factory w maju ub.r. Teraz koncern poinformował, że w ramach swojego programu inwestowania w nowe technologie wybrał 5 startupów, które zamierza wesprzeć finansowo i biznesowo. Na liście wskazanych firm znalazły się InsitU, Preemadonna, Tailify, Veleza oraz polski startup Cosmose założony i kierowany przez Mirona Mironiuka.

Na czym polega pomysł Cosmose?

- Jesteśmy w stanie z dokładnością do kilku metrów zlokalizować klienta w sklepie stacjonarnym. Po takiej wizycie aplikacje na smartfonie (YouTube, Facebook, przeglądarka) będą wiedziały, jakie reklamy mu zasugerować. Będą to reklamy tego konkretnego sklepu, np. wybrane promocje

- mówi Miron Mironiuk.

Namierzanie jest możliwe dzięki obecnej w sklepach sieci wi-fi, której nigdy nie wyłącza w smartfonach nawet 80 proc. odwiedzających. Taka sieć lokalizuje naszego smartfona w sklepie. Jest to możliwe, gdyż korzystając z Ubera, Facebooka czy YouTube’a, zazwyczaj godzimy się na przekazywanie danych o naszym położeniu. Te informacjena podstawie umów z takimi firmami jak Cosmose trafiają do ich baz danych.

Internet jest siłą
W komunikacie L’Oreal podkreślił, że zależało mu na znalezieniu młodych spółek poruszających się swobodnie w środowisku internetu i rozwiązań mobilnych i oferujących nowatorskie produkty. Dzięki rozwiązaniom propnowanym przez Cosomse łatwiej jest zrozumieć zachowania konsumentów w sklepie, następnie wrócić do nich z reklamą w internecie, by ostatecznie zmierzyć efektywność tych reklam w świecie offline.
Mironiuk nie zdradza wysokości kwoty zainwestowanej przez L’Oréal ani biznesowych szczegółów transakcji.

E-commerce ważnym segmentem dla L’Oréal
L'Oreal 5 proc. sprzedaży uzyskuje ze sklepów internetowych. Firma chce zwiększyć swoją obecność w świecie internetowym i od kilku lat rozwija dział e-commerce. Jeszcze kilka lat temu pracowało w nim 150 osób. Dziś ponad 1 tys., a dowodzi nimi Lubomira Rochet, która 3 lata temu przeszła do kosmetycznego koncernu z francuskiego oddziału Microsoft. 

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!