Eksperyment na Tinderze i sonda uliczna zorganizowane przez Blend-a-med zbadały jak ważny jest uśmiech w budowaniu pozytywnych relacji

Eksperyment na Tinderze i sonda uliczna zorganizowane przez Blend-a-med zbadały jak ważny jest uśmiech w budowaniu pozytywnych relacji

Znane przysłowie mówi: jak cię widzą, tak cię piszą. W ślad za nim staramy się dbać o nienaganny wygląd, m.in. ubrania, fryzurę czy sylwetkę. Czasem zapominamy jednak o ponadczasowym atrybucie, który nigdy nie wychodzi z mody – pięknym uśmiechu!

Aby sprawdzić w jaki sposób wpływa on na to jak jesteśmy postrzegani, przeprowadzono dwa wyjątkowe badania: eksperyment w aplikacji randkowej Tinder oraz sondę uliczną.

Siła uśmiechu
Nie od dziś wiadomo, że uśmiech pełni istotną rolę w relacjach międzyludzkich. Czy zdajemy sobie jednak sprawę z tego jak bardzo wpływa na naszą opinię o innych oraz sposób w jaki inni postrzegają nas? Marka Blend-a-med postanowiła to sprawdzić. W tym celu zorganizowano eksperyment w aplikacji randkowej Tinder oraz przeprowadzono sondę uliczną, których wyniki odkryły interesujące aspekty psychologii uśmiechu.

Wpływ na płeć przeciwną
Aby sprawdzić, jak śnieżnobiały uśmiech oddziałuje na płeć przeciwną, w aplikacji randkowej Tinder utworzono dwa profile tej samej osoby. Na jednym z nich można było zobaczyć uśmiechniętą dziewczynę, na drugim wstawiono podobne zdjęcia, jednak bez uśmiechu na twarzy. Sprawdzano, która wersja cieszyć się będzie większym zainteresowaniem wśród płci przeciwnej.

Wyniki badania pokazały szereg ciekawych efektów. Dziewczyna uśmiechająca wzbudziła bardziej pozytywne uczucia. Pod jej zdjęciem było 30% więcej polubień. Otrzymała też 3 razy więcej propozycji spotkań. Ponad połowa z tysiąca badanych osób zdecydowała się z nią porozmawiać. Ponadto o 1/3 więcej osób zdecydowała się wykorzystać opcję „super like” w przypadku osoby ukazującej na zdjęciach biały uśmiech.

Pierwsze wrażenie ma znaczenie
Rolę uśmiechu w budowaniu pierwszego wrażenia sprawdzono poprzez sondę przeprowadzoną na ulicach Warszawy. Analogicznie do eksperymentu na Tinderze, badanym zaprezentowano dwa zdjęcia tej samej osoby. Następnie zadano im pytania odnośnie dziewczyny. Dotyczyły one chęci rozpoczęcia potencjalnej rozmowy, wyjścia na kawę oraz oceny atrakcyjności. Pojawiły się również pytania o charakter dziewczyny oraz tematy, na które ankietowany mógłby z nią porozmawiać.

Zapytani o to, jakie cechy charakteryzują ich zdaniem uśmiechniętą osobę ze zdjęcia badani uznali, że wygląda ona na szczęśliwą i otwartą na ludzi. Ocenili ją także jako atrakcyjną, pewną siebie i co ciekawe – szczerą.  Zapytani o cechy, jakimi określiliby nieuśmiechniętą dziewczynę, badani używali określeń takich jak poważna, arogancka czy nawet samolubna.

- Potwierdza to uzyskiwane często w psychologii efekty wskazujące na to, że ludzie uśmiechający się uważani są nie tylko za atrakcyjnych fizycznie, ale także posiadających pozytywne cechy osobowościowe

– tłumaczy dr Ewa Jarczewska Gerc, psycholog z Centrum Współpracy z Biznesem Uniwersytetu SWPS.

Aż 84% badanych uznało dziewczynę za dobry materiał na przyjaciółkę. Nic dziwnego, bowiem zdecydowana większość oceniła ją jako godną zaufania. Co więcej – prawie wszyscy uczestnicy sondy, bo aż 92%, byli otwarci na możliwość umówienia się z uśmiechniętą dziewczyną ze zdjęcia na randkę. Przyczyną nie jest tutaj atrakcyjność modelki, bowiem z tą samą dziewczyną, lecz nieuśmiechniętą prawie nikt nie chciałby się umówić (taką chęć wyraziło jedynie 8% badanych). Wszyscy uczestnicy badania, bez wyjątku zgodnie przyznali, że ich zdaniem uśmiech jest bardzo ważny w budowaniu relacji z drugim człowiekiem.

Ponadczasowe narzędzie
Choć wyniki obu badań są bardzo ciekawe, to jednak wcale nie zaskakują. Od dawna bowiem wiedza psychologiczna wskazuje, że uśmiech jest niezwykle ważny w budowaniu relacji interpersonalnych. Zdrowe, białe zęby komunikują ogólnie dobry stan zdrowia organizmu – zatem stanowią zachętę, aby wejść w bliższy kontakt. Efekt ten można tłumaczyć socjobiologicznie. Otóż uśmiech ukazujący białe, zdrowe zęby u kobiety był sygnałem dla mężczyzny, że ma przed sobą zdrową kandydatkę na matkę dla jego potomstwa. Natomiast uśmiechający się mężczyzna – czyli de facto odsłaniający zęby, stawał się jakby „rozbrojony”, bo ukazywał wszem i wobec jedną ze swoich broni (zęby). Zmniejszało to zatem dystans wzbudzając jednocześnie więcej emocji pozytywnych i ułatwiając proces tworzenia relacji interpersonalnej. - Jak widać, choć od „epoki kamienia łupanego” minęło sporo czasu, uśmiech wciąż wywołuje podobne efekty i stanowi ważne narzędzie w procesie nawiązywania i utrzymywania pozytywnych więzi – komentuje psycholog, dr Ewa Jarczewska Gerc.

Bielszy uśmiech w zaledwie 3 dni
Wiemy już, że uśmiech to niezawodne narzędzie w budowaniu relacji międzyludzkich. Jest oznaką radości i życzliwości, stanowi także wyraz dobrego samopoczucia. Zachęca do kontaktu oraz wywołuje pozytywne emocje, a tym samym stanowi niezwykle istotny element naszego wyglądu. Warto o niego zadbać także latem, kiedy chcemy wyglądać szczególnie promiennie. Na szczęście osiągnięcie białego uśmiechu jest teraz szczególnie łatwe i szybkie dzięki duetowi produktów Blend-a-med – paście 3D White Luxe Perfection oraz akceleratorowi (produktowi przyspieszającemu wybielanie). Działanie tego systemu pozwoli z uśmiechem nawiązywać nowe relacje i przywitać lato pozytywnym wyglądem! Efekt działania produktów, dzięki optymalnemu połączeniu składników jest nie tylko skuteczny, ale i błyskawiczny – redukcję do 100% przebarwień zewnętrznych można osiągnąć w zaledwie 3 dni!

Szybkość to nie jedyna zaleta działania pasty i akceleratora Blend-a-med 3D White Luxe. Osiągnięta dzięki nim biel zębów dodaje nam pewności siebie i jest elementem naszego pozytywnego wizerunku. Dzięki niej czujemy się bardziej atrakcyjni i tak też jesteśmy postrzegani. Tego lata warto więc zadbać o bielszy uśmiech nie tylko dla innych, ale przede wszystkim - dla siebie.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi