MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Dlaczego kupujemy (lub nie) produkty marek własnych?
Dlaczego kupujemy (lub nie) produkty marek własnych?

Cena jest głównym powodem, dla którego Polacy wybierają marki własne. W porównaniu do poprzedniej edycji badania wzrósł odsetek respondentów deklarujących kierowanie się tym, że produkt marki własnej jest tańszy od markowego pierwowzoru lub oferuje lepszy stosunek ceny do jakości (62% w 2015 r. i 74% w 2016 r.).

Niższa cena produktów marek własnych jest najbardziej istotna dla konsumentów w wieku 18-34 (57%) i 35-54 lata (59%) oraz dla respondentów z mniej zasobnym portfelem (78% w grupie badanych deklarujących łączny dochód netto per capita poniżej 1000 zł).  Z kolei starsi respondenci zakup produktów marek własnych argumentują głównie jakością tego typu produktów (56%). Jakość jest także kluczowa dla respondentów z najwyższej grupy dochodowej (36%).

Mężczyzna bardziej ceno-centryczny
Na stosunek ceny do jakości niemal dwukrotnie częściej zwracają uwagę mężczyźni (25%) niż kobiety (13%) i ponad czterokrotnie częściej osoby w wieku 18-34 lata (25%) niż badani w wieku 55 lat i więcej (6%). Wzrósł odsetek respondentów, którzy sięgają po produkty marki własnej ze względu na ich jakość (38% w 2016 r. w porównaniu do 36% w 2015 r.). Co ciekawe - co dziesiąty respondent kupujący produkty sieci handlowych sięga po nie, ponieważ zna producenta, od którego pochodzą. Czynnik ten jest ważniejszy dla mężczyzn (14%) niż kobiet (8%).

Obawa przed gorszą jakością
O ile większość nabywców produktów marek własnych ma zaufanie co do ich jakości, to już wśród konsumentów niekupujących tego typu artykułów odczucia są inne. To właśnie oni uważają, że jakość marki własnej jest niższa niż produktu markowego i są bardziej przywiązani do produktów sprawdzonych już przez siebie marek.

Badanie zostało przeprowadzone przez PMR w lipcu 2016 r. na reprezentatywnej próbie 602 dorosłych mieszkańców Polski.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!