MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Clochee przeprowadziło badanie na temat naszych postaw wobec zagadnień eko - świadomość rośnie
Clochee przeprowadziło badanie na temat naszych postaw wobec zagadnień eko - świadomość rośnie

Aż 80% Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że człowiek jest częścią natury, a dbając o przyrodę dbamy o siebie - wynika z badania opinii przeprowadzonego dla marki Clochee[1].

Czy mamy świadomość, co faktycznie stanowi największe zagrożenie dla środowiska? Czy wiemy, jak temu zapobiec? Jakich wyborów dokonujemy w trosce o swoją przyszłość? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące trendów, które pomagają żyć w zgodzie z naturą, znajdziemy w raporcie „Człowiek pod ochroną”.

Koncepcją przeprowadzonego badania było poznanie stopnia świadomości Polaków na temat ochrony środowiska, które otacza człowieka. Okazuje się, że myśląc o zagrożeniach dla natury, myślimy także o przyszłości naszej planety.

Czy i jak dbamy o środowisko?

Jako niebezpieczeństwo dla rozwoju ludzkości, ankietowani najczęściej wskazują zanieczyszczone środowisko (28%). Wśród zagrożeń pojawia się emisja CO2 (34%), ścieki (33%) oraz odpady (32%). Z kolei zapytani o wyrażenie „zagrożone gatunki”, spontanicznie wymieniają zwierzęta i rośliny. Czy w związku z tym wiemy, jak możemy je chronić? Ponad połowa badanych deklaruje takie działania jak: sadzenie drzew (57%) i dbanie o czystość lasów oraz terenów zielonych (57%), a także segregację odpadów (55%), z czego na to ostatnie w praktyce decydujemy się najczęściej (65%).  Warto podkreślić, że 2/3 respondentów zwraca uwagę na to, aby nie marnować żywności i postępuje tak na co dzień. Jednocześnie, ponad połowa badanych ogranicza zużycie wody, a co drugi ankietowany korzysta z produktów energooszczędnych.

Czy jesteśmy odpowiedzialni wobec natury?

Celem powstania raportu „Człowiek pod ochroną” było zwrócenie uwagi na nas samych, jako element współistniejący i współtworzący środowisko. Jako ludzie zaingerowaliśmy w naturę do tego stopnia, że mamy obowiązek wykonywać wszelkie możliwe działania, aby ją chronić, ponieważ nie jesteśmy w stanie przetrwać bez natury. Z badania, które przeprowadziliśmy wynika, że potrafimy wskazać, co negatywnie wpływa na przyrodę, wiemy jak możemy o nią dbać, i co najważniejsze – działamy

- mówi Daria Prochenka, założycielka Clochee, marki polskich kosmetyków naturalnych.

Współczesna cywilizacja, rozwój gospodarczy i przemysłowy stawia przed człowiekiem nowe, liczne wyzwania w obszarze ochrony środowiska oraz otoczenia, w którym on żyje. Postęp jest czymś całkowicie naturalnym i istotnym z punktu widzenia społecznego, ale nie może przeszkadzać naturze i ingerować w nią, powinien to być zrównoważony rozwój, który w odpowiedzialny sposób przyczynia się do zmiany sposobu i jakości życia.

Radykalnie rośnie skala wyzwań, przed jakimi stoimy, zarówno w wymiarze lokalnym, jak i globalnym. Na szczęście rośnie też świadomość potrzeby całościowego podejścia do tych wyzwań. Stało się oczywiste, że rozwój gospodarczy nie powinien naruszać w sposób istotny i nieodwracalny środowiska życia człowieka, a może nawet przyczyniać się do pozytywnych zmian w dużej skali. Dziś odpowiedzialność polega nie tylko na tym, by zmniejszać szkodliwość swoich działań w biznesie i w życiu, ale także – a może przede wszystkim – by zwiększać pozytywny wpływ

wyjaśnia prof. Bolesław Rok, Akademia Leona Koźmińskiego.

W odpowiedzi na rosnące potrzeby ochrony człowieka i jego miejsca w naturze, powstała firma Clochee, która już od pięciu lat wyznaje filozofię życia w zgodzie z naturą.

Nasza marka wywodzi się z miłości do natury. Sięgamy tylko po sprawdzone receptury i naturalne składniki, z których korzystali nasi przodkowie, bierzemy odpowiedzialność za proces tworzenia i opakowania, które pochodzą z surowców wtórnych lub można je poddać recyklingowi. Naszą misją jest pokazanie, w jak łatwy i przyjemny sposób można dbać o środowisko.  Wierzymy, że życie w zgodzie z przyrodą jest naturalne i  niejako „wpisane w nasze DNA”, dlatego warto ją chronić, dbać o środowisko i po prostu dbać o siebie

– dodaje Daria Prochenka.

W jaki sposób dbamy o siebie?

Zdecydowana większość badanych (80%) uważa, że dbanie o przyrodę oznacza dbanie o siebie. Co to oznacza w rzeczywistości? Okazuje się, że zdrowe odżywianie, wysypianie się oraz ubiór odpowiedni do panujących warunków atmosferycznych to najczęściej wymieniane przez respondentów formy dbania o siebie (38%). Na drugim miejscu, ankietowani wskazują sport i aktywność fizyczną (34%), a na trzecim plasuje się stosowanie produktów, w tym kosmetyków naturalnych (19%).

Nasza świadomość dotycząca ochrony środowiska rośnie z każdym dniem. Troska o zdrowie, o świat w którym żyjemy, zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym, to trendy, które stają się coraz powszechniejsze. Konsumenci stają się bardziej uważni, wybiórczy, czytają etykiety, sprawdzają składy. Jak wynika z badania opinii, aż 86% z nas kupuje produkty naturalne, ekologiczne, a ponad połowa (54%) kieruje się przy ich wyborze składem.

Jako konsumenci i klienci, stajemy się coraz bardziej odpowiedzialni, dokonując przemyślanych, „naturalnych” wyborów, które są konsekwencją poczucia przynależności do szerszego ekosystemu. Ponad połowa Polaków stawia na lokalność produktów, które kupuje.  Dzięki temu dobry skład oraz pochodzenie jedzenia czy kosmetyków mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe. Większa świadomość konsumencka wpływa na świadomość producentów, a co za tym idzie, na nasz rynek trafiają produkty zdrowsze, naturalne i ekologiczne.

Pełen raport „Człowiek pod ochroną” dostępny pod linkiem:  www.clochee.com/raport

Informacje o Clochee

Clochee to polska firma produkująca kosmetyki naturalne i organiczne do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Oferuje kosmetyki, które są zdrowe, ekologiczne, skuteczne, a także eleganckie.

Siła Clochee to doskonała jakość produktów i ekologiczne podejście do świata.  Misją firmy jest życie w zgodzie z naturą i świadome korzystanie z niej. Dlatego część z kosmetyków Clochee już posiada certyfikat VEGAN SOCIETY.

Produkty Clochee składają się z naturalnych i certyfikowanych składników roślinnych, dzięki czemu są idealne dla wegan i wegetarian. Firma stosuje także ekologiczne opakowania: po recyklingu z materiałów PCR (Post Consumer Recycling), nadające się do recyklingu (aluminium, szkło) oraz oksybiodegradowalne słoiki z domieszką materiału d2w. Kosmetyki produkowane są w Polsce. W czerwcu 2018 r. firma otrzymała certyfikat marki „Zrobione w Szczecinie”, przyznawany produktom i usługom lokalnym wyróżniającym się najwyższą jakością.


[1] Badanie zrealizowane na zlecenie marki kosmetyków naturalnych Clochee, w dniach 10-13.09.2018 r. przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Do udziału w badaniu zaproszono osoby powyżej 18. roku życia. Zebrano łącznie 1006 ankiet.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!